Jegyár kedvezmények:
Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett felnőtt hangversenyekre – bérletük felmutatásával –20% kedvezménnyel válthatnak jegyet! A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető koncertenként. Az egyes kedvezmények nem vonhatók össze!
Jegyek válthatók a Filharmónia Magyarország irodájában (Miskolc, Kossuth u. 3.; +36 46 505 656; miskolc@filharmonia.hu), online a jegymester.hu oldalon, valamint az előadás előtt a helyszínen.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat!
A helyre szóló bérlethosszabbítás 2024. július 17-ig tart, új bérlet 2024. november 6-ig, az első hangversenyig váltható.
Jegyek 2024. október 6-tól válthatók.
Bérletek válthatók a Filharmónia Magyarország irodájában (Miskolc, Kossuth u. 3.; +36 46 505 656; miskolc@filharmonia.hu), online a jegymester.hu oldalon, valamint az előadás előtt a helyszínen.
A programzenéket hagyományosan a romantikus szimfonikus költeményekkel hozzuk összefüggésbe, pedig már jóval korábban, a barokkban is szívesen komponáltak karakterdarabokat. Ezek a művek még nem minden esetben rímelnek rá annyira a megjelenített jelenségre, mint későbbi
rokonaik, de sok esetben igazán kifejezőek. Händel Vízizenéje összesen három szvitből áll, melyek közül az első szerepel a koncert programjában. A műnek a vízhez annyi köze van, hogy amikor I. György király ünnepséget rendezett a Temzén, Händel zenéje szólt egy külön zenehajón. A mű állítólag annyira tetszett a királynak, hogy háromszor is eljátszatta az ünnepség folyamán. A szvitben a nyitány mellett különböző táncok vannak, és a leírás szerint ezeket olyan sorrendben játszották, hogy amikor a király hajója közelebb került, akkor csendesebb tételek szóltak, míg ha távolba hajózott, akkor a harsányabb zenék kerültek elő. Händel a hangosítás hiányát azzal is orvosolta, hogy a kor szinte összes hangszerét alkalmazta a műben. Telemann „Hamburgi apály és dagály” című vízizenéje hasonló Händel szvitjeihez, de itt a tételek külön címeket is viselnek, mint például A szerelmes Neptunusz, A kellemes zefír, vagy A vidám hajós emberek. Telemann zenéjében úgy jelennek meg ezek a karakterek, hogy a táncok hagyományos lejtése és formája is megtartja az eredetiségét.
Gluck Don Juan legendát feldolgozó balettje az emberi érzelmek viharaiban játszódik. Megjelenik benne a szerelem, a kőszobor érkezése és a pokolba szállás is. A mű balett-történeti érdekesség is, hiszen Gluck itt alkalmazott először narrátort egy balettben, ami sokkal közelebb hozta a művet a közönséghez. Valószínűleg ez a mű lehetett az előszele Gluck műhelyében a következő évben megírt Orfeusznak is, amellyel alapjaiban változtatta meg az opera seriák távolságtartó világát.